FANDOM

Postać South Park
Eric Theodore Cartman
{{{zdjęcie}}}

Szablon:Infobox wiersz dodaj Szablon:Infobox wiersz dodaj Szablon:Infobox wiersz dodaj Szablon:Infobox wiersz dodaj Szablon:Infobox wiersz dodaj Szablon:Infobox wiersz dodaj

Eric Theodore Cartman – dziewięciolatek, jeden z głównych bohaterów animowanego serialu South Park, obok Kyle’a Broflovskiego, Stana Marsha i Kenny’ego McCormicka. W oryginale głosu użycza mu Trey Parker.

Eric, zwykle nazywany po prostu Cartmanem, jest zapatrzonym w siebie typowym przykładem rozpieszczonego dziecka, egoisty, rasisty, antysemity, manipulującego innymi ludźmi i znęcającego się nad nimi. Uwielbia naśmiewać się z żydowskiego pochodzenia Kyle’a i biedoty Kenny’ego. Często gdy coś wydaje mu się niemożliwe lub głupie mówi: "Pieprzę was, idę do domu" (Screw you guys, I'm goin' home).

Cartman, jako jeden z głównych bohaterów, gra rolę czarnego charakteru. Jednak już od pierwszych odcinków stał się najpopularniejszą postacią serialu, głównie dzięki swojemu nieprzeciętnemu charakterowi, żartom i sytuacjom, w których bierze udział, a w których ukazuje swoją inteligencję (aczkolwiek jest przez niektórych uważany za niedojrzałego, złośliwego chłopca). Mimo to budzi czasami sympatię, ze względu m.in. problemy (poszukiwanie prawdy o swoim ojcu) lub też zdarzające się dobre odruchy. Przez swoich przyjaciół często nazywany jest grubasem (ang. fat ass), wyśmiewany jest ze względu na swoją otyłość – sam jednak broni się tłumacząc, że ma grube kości. Jego ulubioną zabawką jest pluszak Żaba Clyde. Ma on kotkę Kitty i świnkę Fluffy.

Zdecydowanie nienawidzi hipisów, co zostało już wielokrotnie ukazane w serialu. W odcinku "The Wacky Molestation Adventure" z jego inspiracji wszystkie dzieci oskarżyły fałszywie swoich rodziców o molestowanie seksualne, co spowodowało ich aresztowanie i wysłanie do więzienia. South Park zostało wtedy całkowicie oczyszczone z dorosłych. Cartman został wtedy burmistrzem, zaprowadzając faktyczną dyktaturę i przemianowując je na Smilley Town (wprowadził też coś w rodzaju kultu jednostki, gdyż wieszał wszędzie gdzie możliwe swoje portrety). Popierała go duża grupa dzieci, ale druga, mniejsza i kontrolująca mniejszy teren, zwalczała go zbrojnie. Kiedy rodzice powrócili, wszystko wróciło do normy.

W innym odcinku ("Scott Tonerman must Die") Eric zadarł z Scottem Tonermanem, który go upokarzył. W odwecie Cartman postanowił zabić jego rodziców, których zwłoki przerobił na sos chilijski. Podał go Scottowi na obiad, po czym oświadczył, że odwdzięczył się za wszystkie swoje upokorzenia. W 201. odcinku serialu okazuje się, że ojciec Scotta, zawodnik drużyny Denver Broncos - Jack Tonerman, był również biologicznym ojcem Erica Cartmana, a Scott jest jego przyrodnim bratem. Cartman ubolewa, że jest w połowie rudzielcem, których przecież nie znosi.

Główne cele w jego życiu:
1. Upokarzanie (i najlepiej doprowadzenie do płaczu) Kyle'a.
2. Wytępienie wszystkich hipisów.
3. Marzenia o zostaniu kimś bardzo znanym. W tym celu wykorzystuje wszystkie możliwe środki (np. założenie grupy muzycznej "Fingerbang" - co po polsku oznacza palcówka).
4. Posiadanie miliona dolarów (co mu się w końcu udało).

Oprócz tego Cartman jest wielkim fanem Hitlera (za którego przebiera się na Halloween w odcinku "Pink Eye").

Przypisy Edytuj

Szablon:South Park Szablon:Link GAar:إريك كارتمان bg:Ерик Картман cs:Eric Cartman da:Eric Cartman de:South Park#Eric Theodore Cartman et:Eric Cartman en:Eric Cartman es:Eric Cartman fr:Eric Cartman ko:에릭 카트먼 it:Eric Cartman he:אריק קרטמן hu:Eric Cartman nl:Eric Cartman no:Eric Cartman pt:Eric Cartman ro:Eric Cartman ru:Эрик Картман simple:Eric Cartman sr:Ерик Картман fi:Eric Cartman sv:Eric Cartman tr:Eric Cartman uk:Ерік Картмен zh:埃里克·卡特曼

Więcej z Fandomu

Losowa wiki