FANDOM

Ten artykuł przdstawia listę mieszkańców South Park oraz okolic, przedstawionych w animowanym serialu dla dorosłych pod tym samym tytułem. Lista nie obejmuje członków rodzin głównych bohaterów, dzieci w wieku szkolnym, pracowników szkoły oraz postaci epizodycznych, którzy zostali umieszczeni w osobnych arytkułach.

Mieszkańcy Edytuj

Burmistrz McDaniels Edytuj

Postać South Park
Burmistrz McDaniels

Szablon:Infobox wiersz dodaj Szablon:Infobox wiersz dodaj Szablon:Infobox wiersz dodaj Szablon:Infobox wiersz dodaj Szablon:Infobox wiersz dodaj Szablon:Infobox wiersz dodaj

Burmistrz McDaniels - jedna z postaci serialu animowanego dla dorosłych South Park. Jako burmistrz kieruje miasteczkiem, jednak robi to bardzo nieudolnie. Bardziej dba o popularność w mediach i własną urodę niż o losy miasta. Zawsze, gdy coś się dzieje każe dzwonić po dziennikarzy. Często towarzyszy jej dwóch asystentów Johnson i Ted.

Uczęszczała do Princeton University, uważa South Park za dziurę, a jego mieszkańców za idiotów. Jest złym burmistrzem i od zupełnej kompromitacji ratuje ją zazwyczaj jej pierwszy asystent. Jej nienajlepsze obywatelskie pomysły dla miasta, są realizowane często bez względu na przyszłe konsekwencje, które są zwykle katastrofalne. Mówi się, że w młodości należała do japońskiej mafii. Ma bliskie kontakty z Oficerem Barbrady (w jednym z epizodów, wykonuje jej cunnilingus pod biurkiem), chociaż go zbytnio nie lubi. McDaniels bezskutecznie usiłuje popełnić samobójstwo w "Die Hippie, Die", po spojrzeniu na szkodliwy wpływ hipisowskiego festiwalu na miasto, dla którego podpisana zezwolenie.

Po raz pierwszy pojawia się już w drugim epizodzie pierwszej serii Weight Gain 4000.

Johnson i Ted Edytuj

Postać South Park
Johnson i Ted
Obrazek

Johnson - postać z serialu animowanego dla dorosłych South Park. Pierwszy asystent Pani Burmistrz.

Ted - fikcyjna postać animowanego serialu South Park. Drugi asystent Burmistrz McDaniels.

Zarówno Johanson jak i Ted różnią się od siebie niewieloma szczegółami. Budową i wyglądem są identyczni, z tym że Ted ma wąsy i inaczej zaczesane włosy. Ich rola w serialu opiera się głównie na wyciąganiu z opresji Pani Burmistrz McDaniels. Często ratują ją od zupełnej kompromitacji z powodu jej nienajlepszych pomysłów. Zdarza się, że to asystenci podejmują decyzje i przedstawiają rozsądne pomysły, jak np. w "Starvin' Marvin" znaleźli przyciągający uwagę sposób podziału darów żywności pomiędzy biednych mieszkańców. Ich zasługi zazwyczaj przypisuje sobie Pani Burmistrz.

Ted ginie w wypadku samochodowym w 7. odcinku 11. sezonu "Night of the Living Homeless", gdy próbuje pomóc dzieciakom uciec przed bezdomnymi.

Oficer Barbrady Edytuj

Postać South Park
Oficer Barbrady

Oficer Barbrady - jedna z postaci serialu animowanego South Park. Jest policjantem o bardzo niskim ilorazie inteligencji. W zasadzie nie potrafi nawet czytać.

Jest jedynym policjantem w miasteczku, ale za to niezmiernie niekompetentnym i tylko dwuznaczne kontakty z Panią burmistrz pozwalają mu zachować stanowisko. W "Chickenlover" i "Spookyfish" Barbrady twierdzi, że ma żonę, która jednak nigdy nie pojawiła się w show.

Jest niezdolny do rozwiązania jakiegokolwiek z przestępstw. Jego analfabetyzm spowodował powrót do klasy w Szkole Podstawowej, w której miał posiąść naukę czytania od podstaw. Mimo swojej niekompetencji, wydaje się, że rzeczywiście potrafi utrzymać pokój w South Park (jak pokazano w "Chickenlover", gdy wkrótce po tym, jak zostaje wysłany do szkoły, miasto opanowuje chaos). Czasami, nawet niechcący, pomaga innym wplatać się w kłopoty (np. gdy Pan Garrison spróbował zabić Kathie Lee Gifford, bądź podaje 9-letniemu Jimmy'emu informacje, gdzie można znaleźć dziwki).

Zazwyczaj powtarza: "Ok ludzie, rozejść się, nie ma tu nic do oglądania!" (ang. "Okay people, move along, nothing to see here!").

Ksiądz Maxi Edytuj

Postać South Park
Ksiądz Maxi

Ksiądz Maxi - fikcyjna postać serialu animowanego South Park.

Ksiądz Maxi jest proboszczem rzymskokatolickiej parafii w South Park. Jest postacią bardzo elastyczną. Potrafi być zarówno liberalny i tolerancyjny jak i również konserwatywny w swoich poglądach. Stara się przyciagnąć więcej wiernych do kościoła, m.in. strasząc ich piekłem.

Nie potrafi żyć w celibacie (podobnie jak większość dorosłych w South Park, odbywał stosunek z panią Cartman w pewnym momencie w swoim życiu). Kiedy pewnego razu chłopcy zobaczyli go w konfesjonale podczas niedwuznacznej sytuacji z panią Donovan[1] postanowili założyć swój własny kościół. Ksiądz działa na rzecz reformy celibatu, aby zapobiec przypadkom pedofilii wśród księży.

W odcinku "Korn's Groovy Pirate Ghost Mystery" Maxi, w swojej nienawiści do Halloween, zabija wielu obywateli w celu przekonania ludzi, że Halloween jest złe. W "Do The Handicapped Go To Hell", twierdzi, że Timmy pójdzie do piekła, gdyż jego upośledzenie uniemożliwia mu wyznanie swoich grzechów. Mimo swoich poglądów udziela ślub homoseksualnej parze - Wielkiemu Gejowi Alowi z Panem Niewolnikem.

Jego odwrócone nazwisko jest nawiązaniem do muzyka reggae Maxi Priest.

Dr Doctor Edytuj

Dr Doctor (zwany też Dr Kels lub Dr Guache) - lekarz z pobliskiego szpitala, znajdującego się nad przełęczą. Szablon:Sekcja stub

Jimbo Kern Edytuj

Postać South Park
Jimbo Kern

Jimbo Kern - postać z serialu South Park.

Jimbo jest wujkiem Stana Marsha i przyrodnim bratem jego ojca Randy'ego. To zapalony myśliwy, ale ponieważ prawo zabrania mu zabijania zwierząt, za każdym razem, kiedy chce zastrzelić jakąś niewinną istotę krzyczy: "biegnie prosto na nas", po czym zabija zwierzynę w obronie własnej. Prowadzi sklep z bronią oraz swój własny program w lokalnej telewizji "Polowanie i zabijanie z Jimbem i Nedem" (Huntin' and Kilin').

W Wietnamie służył jako pilot helikoptera i tam też poznał swojego najlepszego przyjaciela Neda Grablansky'ego. Razem lubią wspominać i opowiadać dzieciom historię z wojny.

Jego przodkowie byli założycielami South Park. Z uwagi na ten fakt Jimbo nie zgadza się na zmianę rasistowskiej flagi miasteczka. Gdy w miasteczku zakazano używania farerwerek wyrusza z Nedem po nie do Meksyku i ratuje sytuację przed spalającym się w mieście ogromnym wężem.

Ned Gerblansky Edytuj

Postać South Park
Ned Gerblansky

Ned Gerblansky - jest to postać z amerykańskiego serialu animowanego South Park. Pojawia się zazwyczaj w duecie ze swoim przyjacielem Jimbo Kernem.

Po raz pierwszy pojawił się w odcinku Volcano.

Ned jest ofiarą Wietnamu. Stracił tam rękę w wybuchu granatu ręcznego. Nie może także mówić bez używania elektronicznego sprzętu z powodu raka jakiego nabawił się od palenia papierosów, co skutkowało wycięciem tchawicy.

Podobnie jak Jimbo Kern uwielbia polowania. Razem z nim prowadzi program w lokalnej telewizji "Polowanie i zabijanie z Jimbo i Nedem". Próbują obejść przepisy łowieckie, które traktują jako anty-prawo łowieckie. Widząc jakiekolwiek zwierzę krzyczą "leci na nas" ("it's coming right for us!"), po czym strzelają w nie, co uzasadniają samoobroną.

Alphonse Mephesto i Kevin Edytuj

Postać South Park
Alphonse Mephesto

Alphonse Mephesto to jedna z postaci serialu animowanego South Park. Jest naukowcem z dziedziny genetyki. Żyje w ogromnej posiadłości na wzgórzu, gdzie prowadzi tajemnicze eksperymenty na swojej Farmie Genetycznej. Jest ojcem 9-letniego Tarrence'a.

Przez mieszkańców uważany jest za szalonego naukowca, który specjalizuje się w inżynierii genetycznej. W eksperymentach zawsze towarzyszy mu jego klon Kevin.

Alphonse Mephesto ogarnięty jest manią ratowania świata. Jego zmodyfikowane genetycznie zwierzęta mają zapobiec głodowi, wojnom czy światowemu zanieczyszczeniu środowiska, ale przeważnie posiadają cztery odbyty. To właśnie on dowodzi za pomocą testów DNA kto jest ojcem Cartmana oraz przez swoją lekkomyślność tworzy gigantyczny klon Stana Marsha dla swojego syna do projektu naukowego. Mephesto należy do Narodowego Związku Podobnych do Marlona Brando, a co miesiąc jego brat usiłuje go zamordować.

Postać Mephesta jest pastiszem postaci doktora Moreau z głośnej książki Herberta George'a Wellsa Wyspa doktora Moreau.

Richard i Pani Tweek Edytuj

Richard i Pani Tweek – rodzice Tweeka Szablon:Sekcja stub

Rayan i Sarah Vulmer Edytuj

Ryan i Sarah Vulmer – rodzice Jimmy'ego Szablon:Sekcja stub

Steve i Pani Black Edytuj

Steve i Pani Black - rodzice Tokena Szablon:Sekcja stub

Thomas i Pani Tucker Edytuj

Thomas i Pani Tucker - rodzice Craiga Szablon:Sekcja stub

Pan Niewolnik Edytuj

Postać South Park
Pan Niewolnik

Pan Niewolnik (ang. Mr. Slave) – jest to postać z animowanego serialu South Park. Mr. Slave jest gejem, byłym partnerem Herberta Garrisona.

Po raz pierwszy pojawił się w czternastym odcinku, szóstego sezonu, zatytułowanym The Death Camp of Tolerance. Razem z Panem Garrisonem prowokują dzieci swoim perwersyjnym zachowaniem, by te doniosły dyrekcji szkoły w wyniku czego Pan Garrison zostałby zwolniony. W ten sposób mógłby podać szkołę do sądu i uzyskać milionowe odszokowanie. Działania przynoszą odwrotny efekt. Rodzice zaniepokojeni nietolerancyjnym zachowaniem dzieci wysyłają je do obozu koncentracyjnego, gdzie nietolerancja jest nietolerowana, aby tam nauczyły się akceptacji dla inności.

Kiedy Pan Garrison poddaje się operacji zmiany płci, Mr. Slave opuszcza go\ją. Od tej pory spotyka się z Alem, z którym wkrótce zaręcza się i bierze ślub.

Wielki Gej Al Edytuj

Postać South Park
Wielki Gej Al

Wielki Gej Al - jest to postać z popularnego serialu South Park.

Al jest stereotypowym gejem, który na obrzeżach South Park prowadzi farmę dla homoseksualnych zwierząt odrzuconych przez homofobów. Adoptuje na pewnien czas Sparky'ego, gejowskiego psa Stana.

Al podrywa Pana Niewolnika, chłopaka Pana Garrisona, a kiedy ten zmienia płeć, zaręcza się nim i razem biorą ślub.

Pojawia się w pełnometrażowym South Parku jako piosenkarz zabawiający amerykańską armię.

Tuong Lu Kim Edytuj

Tuong Lu Kim – właściciel chińskiej restauracji "City Wok" i prywatnej linii lotniczej "City Aerlines". Jest żonty z Wing Lu Kim - parodia znanej w Chinach piosenkarki Wing Han Tsang. Szablon:Sekcja stub

Sierżant Harrison Yates Edytuj

Postać South Park
Harrison Yates

Sierżant Harrison Yates - jedna z postaci serialu animowanego dla dorosłych South Park. Przez swoich kolegów zywany Lou. Jest funkcjonariuszem policji irlandzkiego pochodzenia, główny sierżant policji w mieście, pracuje również jako detektyw. Ma żonę Maggie oraz syna. Często towarzyszy mu jego pomocnik Murphy Mitch.

Pierwszy raz pojawił się w 9. odcinku 7. sezonu "Christian Hard Rock" i był przedstawiony jako pracownik FBI, który ściga przestępców za nielegalne poberanie muzyki z internetu. Natomiast od odcinka "Casta Bonita" pracuje w Departamencie Policji w Park Country Colorado.

Często jest on przedstawiany jako niekompetentny. W "The Jeffersons", gdy dowiaduje się, że zamożnym człowiekiem jest afro-amerynanin Pan Jefferson (odzwierciedlenie roli Michalea Jacksona), próbuje wrobić go w przestępstwo, którego nie popełnił. Jednak gdy okazuje się, że pan Jefferson nie jest czarny (przeszedł operacje wybielenia skóry) wstrzymuje akcję.

Dochodzi w wielu sprawch do wyjaśnienia przez bardzo niekonwencjonalne metody, jak w odcinku "Cartman's Incredible Gift" poprzez wizje Cartmana, którego uważa za medium. Morderca swoim ofiarom odcina lewe ręce, a Yates ordzuca sprawdzone metody ścigania jak odciski palców czy analiza krwi. W rezultacie aresztuje, a nawet zabija wielu niewinnych ludzi w oparciu o domniemane wizje. W porównaniu z Oficerem Barbradym Yates jest właściwą osobą do pilnowania przestrzegania prawa w mieście i ścigania przestępców, ale czasami okazuje się mało inteligentny, np. gdy spędza dużo czasu aby dowiedzieć się, jak wygląda lewa dłoń patrząc na nią z przeciwnej strony.

W "Free Willzyx" on i jego ludzie zostali śledczymi w sprawie kradzieży olbrzymiej orki. W "Miss Teacher Bangs a Boy" nie podejmuje początkowo żadnych działań, kiedy zgłoszono, że 3-letni Ike Broflovski w przedszkolu miał kontakty seksualne z nauczycielką, bo uznał iż kobieta nie może molestować dzieci.

W 2. odcinku 11. sezonu "Cartman Sucks" Eric prosi go, aby pomógł mu odebrać zdjęcie, o którego kradzież niesłusznie oskarża Kyle'a.

Murphy Mitch Edytuj

Postać South Park
Murphy Mitch

Murphy Mitch - fikcyjna postać z serialu animowanego South Park. Pomocnik sierżanta Yatesa. Często nazywany jako Harris.

Pomaga Harrisonowi w łapaniu przestępców oraz w rozaiązywaniu spraw. Jest jego podwładnym oraz jego prawą ręką. Po raz pierwszy pojawił się w 7. odcinku 8. sezonu "The Jeffersons", w którym próbuje wrobić w przstępęstwo czarnego mężczyznę, lecz ten okazuje się być białym.

Przypisy

Szablon:South Parken:List of supporting characters on South Park fr:Liste des autres habitants de South Park hu:A South Park mellékszereplői ru:Эпизодические персонажи South Park

Więcej z Fandomu

Losowa wiki